Mini Kaszubska Włóczęga 2024
Regulamin
I Wstęp
- Impreza na Orientację “Kaszubska Włóczęga” (zwana dalej Imprezą) jest imprezą turystyczną odbywającą się 18 maja 2024 r., w której uczestnik lub zespół ma za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych na podstawie dostarczonej na starcie mapy.
- Organizatorem Imprezy jest Akademicki Klub Turystyczny GDAKK (zwany dalej Organizatorem), działający przy PTTK Oddział Studencki w Gdańsku.
- Celami Imprezy są:
- poznanie piękna przyrody i kultury okolicy,
- zdrowe spędzenie czasu w postaci wymagającej samodzielnego wysiłku fizycznego i umysłowego Imprezy na Orientację,
- propagowanie umiejętności posługiwania się mapą i kompasem w terenie bez pomocy urządzeń nawigacji satelitarnej,
- integracja środowisk miłośników Imprez na Orientację oraz turystyki.
II Postanowienia ogólne
- Niniejszy Regulamin obowiązuje uczestników wszystkich tras Imprezy. Wszelkie wyjątki i odstępstwa od zasad ogólnych mogące pojawić się w niektórych kategoriach startowych będą jednoznacznie określone w opisie danej trasy.
- Na trasach obowiązują limity osób w zespołach podane w komunikacie startowym.
- Start uczestników jest wspólny. Szczegółowe minuty startu poszczególnych tras będą podane w komunikacie startowym.
- Mapy dostarczone przez organizatora mogą być nieaktualne, niedokładne, a miejscami mogą błędnie prezentować wybrane elementy terenu. Organizator zastrzega sobie możliwość usuwania wybranych elementów mapy oraz ich dorysowywania w sposób wybiórczy.
- Każdy uczestnik ma obowiązek zaznajomić się z przepisami przeciwpożarowymi.
- Przy poruszaniu się na trasach obowiązuje zakaz umyślnego niszczenia flory, płoszenia fauny oraz naruszania przepisów dotyczących ochrony przyrody. Uczestnicy zobowiązują się także do pozostawienia gruntów leśnych w takim stanie, w jakim je zastali. Poza terenami leśnymi obowiązuje zakaz wstępu na wszelkie tereny prywatne. Poruszając się po drogach należy stosować się do obowiązujących przepisów o ruchu drogowym.
III Punkty kontrolne
- Punkty kontrolne (PK) mogą mieć jedną z trzech postaci:
- prostokątnej, biało-czerwonej, podzielonej po przekątnej planszy InO (lampionu), w formacie A4, opisanej na białym polu kodem oraz wyposażonej w przyrząd do potwierdzania – kredkę lub perforator,
- punktu terenowego – stałego, charakterystycznego elementu występującego w terenie i opisanego na mapie w sposób precyzyjny i jednoznaczny do rozróżnienia,
- Postać punktu kontrolnego (PK) jest opisana na mapie.
- Każdy oznakowany punkt kontrolny powinien być ustawiony w miejscu charakterystycznym, przy czym miejsce to musi dać się jednoznacznie zlokalizować na mapie i w terenie.
- Jeżeli odległość ustawienia PK od miejsca charakterystycznego zaznaczonego na mapie jest większa niż 2 mm w skali mapy, to zespół nie ma obowiązku jego odszukania i jeśli dokonał zapisu BPK, to za brak potwierdzenia tego punktu nie może być ukarany.
- Punkt mylny (PM) nie jest punktem kontrolnym danej trasy lub punktem z nim stowarzyszonym i musi być oddalony od danego PK o co najmniej 5 mm w skali mapy.
IV Zasady potwierdzania punktów kontrolnych na karcie startowej – trasy rowerowe
- Potwierdzenie punktu kontrolnego następuje w zależności od jego postaci:
- lampion z dołączoną kredką – poprzez wpisanie w odpowiednim polu karty startowej za pomocą kredki umieszczonej przy lampionie kodu z lampionu ustawionego w tym miejscu. Zespół może również pozostawić w karcie ślad kredki w odpowiedniej kratce a pozostałych zapisów dokonać długopisem.
- lampion z dołączonym perforatorem – poprzez odciśnięcie umieszczonego przy lampionie perforatora w odpowiednim polu karty startowej oraz wpisanie za pomocą własnego długopisu kodu z lampionu ustawionego w tym miejscu,
- punkt terenowy – poprzez wpisanie w odpowiednim polu karty startowej za pomocą własnego długopisu oraz wyznaczonej przez Organizatora cechy charakterystycznej obiektu, będącego punktem kontrolnym.
- Potwierdzeń punktów dokonuje się w karcie w polu odpowiadającym numerowi punktu kontrolnego na mapie.
- Ewentualne poprawki potwierdzeń zapisuje się w wolnych polach karty startowej dodając numer punktu poprawianego.
- W przypadku stwierdzenia, że w miejscu zaznaczonym na mapie przez Organizatora nie ma ustawionego punktu kontrolnego lub jest on zniszczony w sposób uniemożliwiający odczytanie kodu, dokonuje się zapisu BPK (brak punktu kontrolnego), dodając numer tego PK. Jeżeli uczestnik lub zespół skorzystał z możliwości potwierdzenia punktu kontrolnego zapisem BPK, a Organizator stwierdził właściwe ustawienie PK to zapis taki traktowany jest jako potwierdzenie punktu mylnego (PM).
- W przypadku stwierdzenia przy punkcie kontrolnym braku przyrządu do potwierdzania PK, całego zapisu dokonuje się własnym przyborem do pisania, umieszczając numer lub oznaczenie tego PK oraz kod z właściwego lampionu w odpowiednim polu karty startowej, dodając uwagę BK (brak kredki).
- Inne dokonanie zapisu w przypadku braku punktu kontrolnego lub braku przyrządu do potwierdzenia PK traktowane jest jak potwierdzenie punktu mylnego (PM).
- W jednym polu karty startowej może znajdować się tylko jedno potwierdzenie punktu kontrolnego. Potwierdzenia przekreślane, przerabiane lub dwa i więcej potwierdzenia w jednej kratce będą traktowane jako PM.
- Sędziowie mogą również w wybranych miejscach w terenie kontrolować przestrzeganie regulaminu przez uczestników. Taka kontrola jeśli wiąże się z zatrzymaniem zespołu zostanie odnotowana w karcie startowej a jej czas zostanie odjęty od czasu przebycia trasy.
V Czas przebycia i długość trasy
- Podstawowy limit czasu ustalany jest przez Organizatora z uwzględnieniem długości trasy oraz trudności zlokalizowanych w terenie PK.
- Każdemu zespołowi poza podstawowym limitem czasu przysługuje limit spóźnień.
- Pomiaru czasu dokonuje się do pełnej minuty.
- Zespół może być sklasyfikowany po przekroczeniu limitu spóźnień, o ile zdąży przybyć na metę przed jej zamknięciem.
- Szczegółowe dane dotyczące długości i limitów czasu będą podane w komunikacie startowym oraz na mapach.
- Uczestnicy mogą po terenie imprezy poruszać się dowolnymi drogami lub poza nimi o ile nie naruszają przy tym obowiązujących przepisów, w tym zwłaszcza ochrony przyrody i świadomie nie wchodzą na tereny prywatne.
VI Punktacja – trasy rowerowe
Obowiązuje punktacja dodatnio ujemna zgodnie z poniższymi zasadami:
- Za poprawne potwierdzenie PK uzyskuje się punkty wagowe dodatnie w ilości wskazanej przez pierwszą cyfrę w oznaczeniu PK na mapie.
- Odejmuje się jeden punkt wagowy za: każdą rozpoczętą minutę w limicie spóźnień, potwierdzenie punktu mylnego, zły opis punktu kontrolnego.
- Jeśli więcej zespołów uzyska taką samą ilość punktów wagowych o miejscu w klasyfikacji decyduje czas.
IX Warunki ukończenia imprezy
- Zespół, aby mógł być sklasyfikowany w Imprezie, musi:
- potwierdzić co najmniej jeden punkt kontrolny,
- w komplecie przybyć na metę przed jej zamknięciem,
- oddać kartę startową w jednym kawałku i w stanie umożliwiającym sędziemu identyfikację potwierdzeń.
- Zespół może być zdyskwalifikowany za:
- podrabianie potwierdzeń na karcie startowej,
- używanie jakiegokolwiek środka transportu z wyjątkiem roweru napędzanego siłą własnych mięśni,
- korzystanie z pomocy osób trzecich przy pokonywaniu trasy,
- dokonywanie samowolnych zmian w ustawieniu punktów kontrolnych,
- niszczenie punktów kontrolnych lub przyrządów do ich potwierdzania (w szczególności obgryzanie kredek),
- niszczenie lub używanie w sposób niezgodny z zasadami elementów potrzebnych do wykonywania zadań lub innych elementów umieszczonych przez organizatora na trasie,
- nieuzasadnione używanie urządzeń elektronicznych do porozumiewania się na odległość lub określania położenia w terenie, z wyłączeniem rejestratorów trasy do analizy po imprezie, dopuszcza się także liczniki mierzące odległość, ale nie pokazujące położenia lub kierunku jazdy,
- używanie map innych niż dostarczonych przez Organizatora,
- rozdzielenie się zespołu na trasie (rozdzielenie następuje gdy uczestnicy celowo i świadomie tracą ze sobą kontakt wzrokowy lub głosowy).
- Zespół, który dotrze na metę w niepełnym składzie zostanie sklasyfikowany w pomniejszonym składzie a osoby, które nie dotarły, nie będą klasyfikowane.
X Postanowienia końcowe
- Wszystkich uczestników, którzy przerywają uczestnictwo w imprezie przed dotarciem do mety obowiązuje poinformowanie o tym fakcie Organizatora najpóźniej do godziny zamknięcia mety. Numer telefonu do Organizatora jest podany na mapie.
- Udział w Imprezie jest dobrowolny. W Imprezie uczestnicy startują na własną odpowiedzialność, niezależnie od warunków pogodowych zastanych na trasach Imprezy i w razie wypadku nie będą dochodzić odszkodowania od Organizatora.
- Osoby niepełnoletnie, które nie ukończyły 15 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką swojego opiekuna prawnego. Muszą też przed startem okazać oświadczenie podpisane przez przynajmniej jednego opiekuna prawnego.
- Osoby niepełnoletnie w wieku 15-17 lat (skończone) startują i uczestniczą w imprezie tylko pod opieką osób powyżej 18 roku życia i muszą przed startem okazać oświadczenie podpisane przez przynajmniej jednego opiekuna prawnego oraz podpisane przez osobę pełnoletnią, która podczas marszu będzie ponosić za taką osobę odpowiedzialność.
- Uczestników obowiązuje bezwzględny zakaz pozostawiania śmieci w lesie (oraz poza nim). Obowiązuje zakaz rozpalania i palenia ognisk na terenach leśnych, poruszania się po uprawach rolnych, szkółkach leśnych i terenach prywatnych.
- Za szkody wyrządzone wobec uczestników przez osoby trzecie oraz za jakiekolwiek szkody poniesione przez uczestników Organizator nie odpowiada. Zalecane jest ubezpieczenie się we własnym zakresie.
- Obowiązuje nakaz przestrzegania przepisów prawa, w szczególności zasad poruszania się po drogach publicznych, przepisów ruchu drogowego oraz przepisów przeciwpożarowych. Za skutki naruszenia tychże przepisów uczestnik odpowiada osobiście.
- Uczestnik Imprezy wyraża zgodę na przetwarzanie i gromadzenie swoich danych osobowych dla potrzeb uczestnictwa w Imprezie (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)).
- Uczestnik Imprezy wyraża zgodę na publikację jego wizerunku, imienia i nazwiska w relacjach z Imprezy zamieszczanych w mediach oraz materiałach promocyjnych Organizatora a także na listach startowych i wynikach Imprezy w szczególności na stronie internetowej Imprezy (https://kaszubskawloczega.pl/), profilu Imprezy na portalu Facebook (https://www.facebook.com/KaszubskaWloczega/), stronie internetowej Organizatora (https://www.aktgdakk.pl/), profilu Organizatora na portalu Facebook (https://www.facebook.com/KlubTurystycznyGDAKK/), profilu Organizatora na portalu Instagram (https://www.instagram.com/akt_gdakk/) oraz kanale Organizatora na portalu Youtube (https://www.youtube.com/channel/UCzWeY0ZTpSBrZaBNVUYfjuw) (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych)).
- Organizator nie zapewnia transportu uczestników z trasy.
- Impreza odbędzie się bez względu na warunki pogodowe.
- Zgłoszenie po skończonych zapisach internetowych lub w bazie imprezy nie gwarantuje pełnych świadczeń startowych.
- Zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie i startują na własną odpowiedzialność.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu, o czym poinformuje uczestników poprzez korespondencję na wskazane przez uczestników adresy e-mailowe oraz oficjalną stronę Imprezy lub najpóźniej przed startem.
- Ostateczna interpretacja regulaminu należy do Organizatora. Uwagi i odwołania rozstrzyga Sędzia Główny Imprezy. W sprawach spornych decyzja Sędziego Głównego jest decyzją ostateczną. Odwołania od wyników można zgłaszać tydzień po opublikowaniu wyników wstępnych na stronie organizatora. Po tym czasie wyniki stają się ostateczne.
- Nieznajomość regulaminu nie zwalnia z obowiązku jego przestrzegania.