23 kwietnia 2018

Komunikat Startowy

  1. Wstęp

Kaszubska Włóczęga jest turystyczną Imprezą na Orientację (InO), podczas której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych lub wykonać inne zadania. Impreza odbywa się zgodnie z regulaminem dostępnym na stronie internetowej imprezy.

Motywem przewodnim tegorocznej Kaszubskiej Włóczęgi jest „Przystanek Kaszubska Włóczęga: Peace, Love and InO”

  1. Organizator imprezy

Akademicki Klub Kadry GDAKK

e-mail: kaszubskawloczega@gmail.com

strona internetowa imprezy: http://kaszubskawloczega.pl

strona internetowa organizatora: http://www.akkgdakk.pl/

strona facebook: www.facebook.com/KaszubskaWloczega

  1. Termin i miejsce imprezy

Impreza odbędzie się w sobotę i noc z soboty na niedzielę 18-19 maja 2019 roku, bez względu na warunki pogodowe.

Dokładna lokalizacja bazy:

Powiatowe Centrum Młodzieży Garczyn

Garczyn 1 83-400 Kościerzyna

Link do strony internetowej Ośrodka: http://www.pcmgarczyn.pl/.

Start i meta wszystkich tras są zlokalizowane w bazie.

Informacje o dojeździe, miejscach parkingowych oraz zapisach na autokar pojawią się w zakładce Dojazd.

  1. Noclegi

Informacje o możliwości nocowania na terenie bazy Imprezy dostępne są w zakładce Nocleg.

  1. Zespół organizacyjny i budowa tras

Anna Tomaszek – kierownik imprezy,

Ewa Bukowska – kierownik bazy,

Dorota Bukowska – kierownik sekretariatu,

Mariusz Firszt – koordynator tras i Sędzia Główny,

Karol Wroński – budowniczy tras R100, R50, RF20, E i BT,

Cezary Marczak – budowniczy trasy MT,

Sabina Snoch-Kruszyńska i Mateusz Kruszyński – budowniczowie tras P1 i P2,

Aleksandra Grzenia – budowniczy trasy F, RF20,

Anna Pawlik, Michał Kłoda, Jarosław Tesmer – budowniczowie tras KP i K,

Łukasz Sojka – budowniczy tras TK, TD, TN.

  1. Kategorie startowe

Uczestnicy mogą startować na jednej z czternastu tras. W każdym przypadku przynajmniej jedna osoba w drużynie musi być pełnoletnia. Długości tras podano w linii prostej pomiędzy punktami, z uwzględnieniem trudnych lub niemożliwych do przebycia przeszkód terenowych, chyba że zaznaczono inaczej.

W trakcie imprezy można wystartować na dwóch trasach ale uczestnicy mogą wybierać dwie trasy tylko w następujący sposób:

  • Jako pierwszą (dzienną) trasę można wybrać dowolną trasę rowerową, dowolną trasę kajakową, trasę pieszą przygodową lub trasę pieszą familijną.
  • Jako drugą można wybrać dowolną trasę nocną.

Inne połączenia są niemożliwe technicznie lub niedopuszczalne ze względu na wspólne punkty kontrolne.

 

Familijna (F) “Znajdź wehikuł czasu i żyj kolorowo”

Trasa dzienna. Długość ok. 7 km. Limit drużyn: 60. Brak limitu osób w drużynie.

Budowniczy: Aleksandra Grzenia

Kto by pomyślał, że to urządzenie działa? Działa, a nawet możemy Wam zdradzić, że ukryte jest gdzieś w lesie w Garczynie. Wystarczyło trochę je podreperować, ustawić parametry i wyruszyć w podróż. Sami sprawdziliśmy i nie żałujemy! Była to wspaniała przygoda, którą trzeba przeżyć i dlatego zapraszamy kolejnych przybyszów z przyszłości na pokład! Niedługo ruszamy, więc ubierzcie się kolorowo, wplećcie kwiaty we włosy i doceńcie istotę istnienia. Ciekawi gdzie Was przeniesie? Już za chwilę przekonacie się sami…

Trasa łatwa nawigacyjnie, przygotowana dla rodzin z dziećmi. Punkty kontrolne w charakterystycznych i dostępnych miejscach. Możliwe niespodzianki w postaci zadań dodatkowych i punkty stowarzyszone. Drużyny startujące na trasie Familijnej, aby zostać sklasyfikowane, muszą mieć w składzie przynajmniej jedną osobę w wieku poniżej 12 lat. Długość liczona w wariancie optymalnym po drogach i ścieżkach, które bez większych problemów można pokonać z wózkiem dziecięcym. Mapa pełna o niemodyfikowanej treści, kolorowa, w skali 1:12500.

 

Mało Trudna (MT) “Peace, Love and Happiness

Trasa dzienna lub nocna. Długość ok 8 km. Limit drużyn: 60 dzień / 60 noc. Brak limitu osób w drużynie.

Budowniczy: Cezary Marczak.

Trasa, której pokonanie wymagać będzie podstawowych umiejętności nawigacyjnych, skierowana głównie do osób o niewielkim bądź żadnym doświadczeniu w imprezach na orientację. Punkty kontrolne umieszczone w miejscach charakterystycznych, a czasami również łatwo dostępnych. Możliwe punkty stowarzyszone. Mapa pełna, niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500. Drożnia pełna, a punkty w niezbyt dużych odległościach od dróg.

 

Przygodowa (P1) „Janis Joplin – (Take another) piece of my map”

Trasa dzienna. Długość ok. 12 km. Limit drużyn: 25. Brak limitu osób w drużynie.

Budowniczy: Sabina Snoch-Kruszyńska, Mateusz Kruszyński.

Zapraszamy Was na muzyczno-psychodeliczną podróż w czasie i przestrzeni do 1969 roku, wprost na słynny festiwal Woodstock. Pośród nieprzeliczonych tłumów zbuntowanej młodzieży będziecie mieli niepowtarzalną okazję spotkać największe gwiazdy ówczesnej muzyki rozrywkowej, w tym legendarną Janis Joplin, która wpadła właśnie w bardzo nietypowe tarapaty. Aby ją z nich wyciągnąć musicie przygotować się na naprawdę ostrą rock’n’rollową jazdę!

Trasa dla osób posiadających podstawowe doświadczenie w imprezach na orientację, w tym umiejętność poruszania się na azymut (poziom trudności nawigacji zbliżony do poziomu trasy trudnej, choć nieco odeń łatwiejszy). Niewykluczone punkty stowarzyszone. Ponadto uczestników czekać będzie masa zadań dodatkowych (intelektualnych bądź zręcznościowych), których rozwiązanie będzie miało decydujący wpływ na ostateczny wynik – w sam raz dla osób przedkładających zabawę i rozwiązywanie zagadek nad sportową rywalizację. Mapa o treści pełnej, choć zmodyfikowanej formie, kolorowa, w skali 1:10 000.

 

Przygodowa (P2) „Jimi Hendrix – Hey Joe, where you goin’ with that map in your hand?”

Trasa dzienna. Długość ok. 12 km. Limit drużyn: 25. Brak limitu osób w drużynie.

Budowniczy: Sabina Snoch-Kruszyńska, Mateusz Kruszyński.

Zapraszamy Was na muzyczno-psychodeliczną podróż w czasie i przestrzeni do 1969 roku, wprost na słynny festiwal Woodstock. Pośród nieprzeliczonych tłumów zbuntowanej młodzieży będziecie mieli niepowtarzalną okazję spotkać największe gwiazdy ówczesnej muzyki rozrywkowej, w tym legendarnego Jimiego Hendrixa, który wpadł właśnie w bardzo nietypowe tarapaty. Aby go z nich wyciągnąć musicie przygotować się na naprawdę ostrą rock’n’rollową jazdę!

Trasa dla osób posiadających podstawowe doświadczenie w imprezach na orientację, w tym umiejętność poruszania się na azymut (poziom trudności nawigacji zbliżony do poziomu trasy trudnej, choć nieco odeń łatwiejszy). Niewykluczone punkty stowarzyszone. Ponadto uczestników czekać będzie masa zadań dodatkowych (intelektualnych bądź zręcznościowych), których rozwiązanie będzie miało decydujący wpływ na ostateczny wynik – w sam raz dla osób przedkładających zabawę i rozwiązywanie zagadek nad sportową rywalizację. Mapa o treści pełnej, choć zmodyfikowanej formie, kolorowa, w skali 1:10 000.

 

Trudna krótka (TK) “Szlakiem hippisów”

Trasa dzienna lub nocna. Długość ok 10 km. Limit drużyn: 50 dzień /50 noc. Brak limitu osób w drużynie.

Budowniczy: Łukasz Sojka

Trasa dość ambitna orientacyjnie przeznaczona dla osób mających doświadczenie w Imprezach na Orientację. Dużo punktów stowarzyszonych, niektóre mogą być podstępne. Punkty w większości zlokalizowane w miejscach dostępnych dla człowieka, choć mogą się zdarzyć bagna i chaszcze. Drożnia pełna, a punkty w niezbyt dużych odległościach od dróg. Mapa pełna, niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500.

 

Trudna dzienna (TD) “Flower Power”

Trasa dzienna. Długość ok 14 km. Limit drużyn: 50. Brak limitu osób w drużynie.

Budowniczy: Łukasz Sojka

Trasa dość ambitna orientacyjnie przeznaczona dla osób mających doświadczenie w Imprezach na Orientację. Dużo punktów stowarzyszonych, niektóre mogą być podstępne. Punkty w większości zlokalizowane w miejscach dostępnych dla człowieka, choć mogą się zdarzyć bagna i chaszcze. Drożnia pełna, a punkty w niezbyt dużych odległościach od dróg. Mapa pełna, niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500, możliwe wystąpienie wycinków.

 

Trudna nocna (TN) “Rock ‘69”

Trasa nocna. Długość ok 18 km. Limit drużyn: 50. Brak limitu osób w drużynie.

Budowniczy: Łukasz Sojka

Najdłuższy i zarazem najtrudniejszy wariant trasy trudnej, gdzie oprócz znacznego dystansu i trudności orientacyjnych uczestnicy będą musieli wykazać się umiejętnością orientacji w terenie w ciemności. Trasa składać się będzie z dwóch pętli (etapów) ze stopczasem pomiędzy nimi, gdzie będzie czekało ognisko oraz poczęstunek.

Trasa dość ambitna orientacyjnie przeznaczona dla osób mających doświadczenie w Imprezach na Orientację. Dużo punktów stowarzyszonych, niektóre mogą być podstępne. Punkty w większości zlokalizowane w miejscach dostępnych dla człowieka, choć mogą się zdarzyć bagna i chaszcze. Drożnia pełna, a punkty w niezbyt dużych odległościach od dróg. Mapa pełna, niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500, możliwe wystąpienie wycinków.

Trasa jest zaliczana do Pucharu Długodystansowych Imprez na Orientację w kategorii T. Warunkiem sklasyfikowania w Pucharze jest posiadanie co najwyżej 3 osób w drużynie.

 

Bardzo Trudna (BT) “Miłość, przyjaźń i mnóstwo stowarzyszy”

Trasa dzienna. Długość ok 15 km. Limit drużyn: 25. Brak limitu osób w drużynie.

Budowniczy: Karol Wroński.

Trasa bardzo ambitna orientacyjnie ale możliwa do przejścia w spokojniejszym tempie. Dużo punktów kontrolnych i podstępnych stowarzyszy, ale zlokalizowanych najczęściej w miejscach raczej przyjaznych człowiekowi. Oczywiście bagna i chaszcze też będą, ale w stopniu mało uciążliwym. Na najpaskudniejszym punkcie kontrolnym tradycyjna miła niespodzianka 🙂 Mapa prawie pełna z drobnymi modyfikacjami, kolorowa, w skali 1:12500.

Trasa jest zaliczana do Pucharu Długodystansowych Imprez na Orientację w kategorii BT. Warunkiem sklasyfikowania w Pucharze jest posiadanie co najwyżej 3 osób w drużynie.

 

Ekstremalna (E) “Przystanek Rzeźnia”

Trasa nocna. Długość ok 25 km. Limit drużyn: 15. Brak limitu osób w drużynie.

Budowniczy: Karol Wroński.

Najtrudniejsza trasa piesza przeznaczona dla odpowiednio doświadczonych miłośników orientacji, wymagająca dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Czeka Was na niej dużo chaszczy i jeżyn, strome zbocza, liczne bagna, cieki, wąwozy, ogromna ilość punktów kontrolnych i jeszcze więcej stowarzyszy. W zamian za te męczarnie na wybranym PK tradycyjne domowe napoje wzmacniająco-dezorientujące w prezencie od budowniczego. Mapa oczywiście modyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500. Trasa będzie zorganizowana w formie dwóch etapów z możliwością spożycia posiłku w bazie w przerwie między etapami.

Trasa jest zaliczana do Pucharu Długodystansowych Imprez na Orientację w kategorii BT (ze specjalną punktacją dla tras ekstremalnych). Warunkiem sklasyfikowania w Pucharze jest posiadanie co najwyżej 3 osób w drużynie.

 

Kajakowa Przygodowa (KP) “Let’s Rock!”

Trasa dzienna. Długość około 8 km (w wariancie optymalnym). Limit drużyn: 25. Liczba osób w drużynie: 2

Budowniczy: Anna Pawlik, Michał Kłoda, Jarosław Tesmer.

Poczuj klimat największego muzycznego festiwalu w Polsce! Oj będzie się działo! Kto zagra? Dowiecie się niebawem! Oprócz spotkań z największymi gwiazdami, czeka na Was mnóstwo atrakcji, które sprawią, że nie zapomnicie tych przeżyć prędko, a po mocy wrażeń odpoczynek da Wam nocleg na festiwalowym polu namiotowym. Jednak, czy po takim szaleństwach, wśród tłumów uczestników odnajdziesz swój namiot??

Czeka na Was sporo zadań, które pojawią się na każdym punkcie i ich wykonanie może mieć decydujący wpływ na wynik. O ile zmierzycie się z czekającymi na Was wyzwaniami, to na metę dotrzecie mokrzy, w błotnym makijażu, z przedziwnym artefaktem, zmęczeni, ale na pewno szczęśliwi i dumni z siebie:)

Trasa łatwa nawigacyjnie, przeznaczona w sam raz dla osób niewprawionych kajakarsko oraz posiadających niewielkie doświadczenie w imprezach na orientację, które dopiero zaczynają swoją przygodę z mapą i kompasem. Punkty będą znajdowały się w miejscach charakterystycznych, położonych zarówno wzdłuż linii brzegowej jak i na lądzie, stosunkowo łatwe do zlokalizowania oraz punkty stowarzyszone. Przyda się umiejętność wyznaczania azymutu, jednak i bez tej umiejętności będzie szansa na  zlokalizowanie odpowiedniego punktu. Kolejność potwierdzania punktów będzie w zdecydowanej większości dowolna. Przyda się ubranie na zmianę oraz telefon komórkowy. Mapa pełna, niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500. Istnieje możliwość startu na własnym kajaku. Ze względu na charakter zadań startować można wyłącznie w zespołach dwuosobowych. Jeżeli nie posiadasz pary, a masz chęć wystartować, to zgłoś się do organizatorów, a postaramy się dopasować kogoś do teamu dla Ciebie.

Uwaga! Będzie przyznana dodatkowa nagroda, którą będzie można wygrać w loterii.

 

Kajakowa (K) “Wiosło flower power, czyli kręcioła dookoła”

Trasa dzienna. Długość około 15 km. Limit drużyn: 25. Limit osób w drużynie: 1-2

Budowniczy: Anna Pawlik, Michał Kłoda, Jarosław Tesmer.

Trasa przeznaczona dla miłośników turystyki wodnej oraz tych, którzy chcieliby spróbować Imprezy na orientację w nieco innej odsłonie. Trasa o średniozaawansowanym stopniu trudności, przeznaczona dla osób mających już jakieś doświadczenie w tego typu imprezach. Punkty kontrolne będą rozrzucone zarówno wzdłuż linii brzegowej jak i w głębi lądu, niektóre mogą być w trudniej dostępnych miejscach. Pojawią się punkty stowarzyszone. Kolejność potwierdzania punktów będzie dowolna, więc każdy zespół sam zdecyduje, w jakim porządku i na które punkty się uda. Mapa prawie pełna, niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500. Istnieje możliwość startu na własnym kajaku (w przypadku drużyn 2-osobowych tylko w kajaku 2-osobowym).

Przy starcie – kwiatek w kamizelce-butonierce obowiązkowy!

 

Rowerowa 20km – rekreacyjno familijna (RF20) “Dzieci Kwiaty na dwóch kółkach”

Trasa dzienna typu scorelauf. Długość ok. 20 km w wariancie optymalnym. Limit drużyn: 40. Brak limitu osób w drużynie.

Budowniczy: Karol Wroński, Aleksandra Grzenia.

Trasa przeznaczona przede wszystkim idealna dla rodzin ale także dla lub też osób chcących odbyć spokojną, rekreacyjną przejażdżkę po bliskiej okolicy bazy. Na tę trasę mogą się zapisywać wszyscy ale klasyfikacja będzie prowadzona tylko w kategorii familijnej a więc dla zespołów mających w składzie osoby nieletnie. Punkty kontrolne zlokalizowane w miejscach przyjaznych rowerzystom w bezpośrednim sąsiedztwie dróg, na wybranych punktach zadania specjalne przygotowane z myślą o najmłodszych uczestnikach. Trasa będzie poprowadzona głównie po drogach leśnych nieutwardzonych lub mniej ruchliwych drogach utwardzonych. Poziom orientacyjny łatwy, choć będą się także pojawiały stowarzysze. Długość liczona w wariancie optymalnym po drogach widocznych na mapie. Mapa kolorowa w skali 1:12500 niemodyfikowana.

 

Rowerowa 50km (R50) “Przejażdżka w rytmie rock and rolla”

Trasa dzienna typu scorelauf. Długość ok. 50 km w wariancie optymalnym. Limit drużyn: 40. Limit osób w drużynie: 1-3.

Budowniczy: Karol Wroński.

Trasa idealna dla rowerzystów o średniej kondycji z limitem czasu dostosowanym do spokojniejszej jazdy. Punkty kontrolne zlokalizowane w miejscach przyjaznych rowerzystom w bezpośrednim sąsiedztwie dróg. Dużo punktów kontrolnych zlokalizowanych w miejscach ciekawych krajoznawczo. Poziom orientacyjny łatwy, choć będą się także pojawiały stowarzysze. Długość liczona w wariancie optymalnym po drogach widocznych na mapie. Mapa kolorowa w skali 1:50000 niemodyfikowana i generalnie mało aktualna z powiększeniami dla wybranych punktów kontrolnych.

 

Rowerowa 100km (R100) “Make kilometers, not war!”

Trasa dzienna typu scorelauf. Długość ok. 100 km w wariancie optymalnym. Limit drużyn: 40. Limit osób w drużynie: 1-3.

Budowniczy: Karol Wroński.

Trasa dla doświadczonych rowerzystów, którym niestraszny jest tak długi dystans. Punkty kontrolne zlokalizowane w miejscach przyjaznych rowerzystom w bezpośrednim sąsiedztwie dróg. Dużo punktów kontrolnych zlokalizowanych w miejscach ciekawych krajoznawczo. Poziom orientacyjny łatwy, choć będą się także pojawiały stowarzysze. Długość liczona w wariancie optymalnym po drogach widocznych na mapie. Mapa kolorowa w skali 1:50000 niemodyfikowana i generalnie mało aktualna z powiększeniami dla wybranych punktów kontrolnych.

 

 

  1. Zgłoszenia

Do wtorku 14 maja do godziny 23:59 chęć uczestnictwa w imprezie będzie można zgłaszać poprzez formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie. Formularz ruszy we wtorek 23 kwietnia o 20:00. Zapisy przez formularz będą trwały na wszystkich trasach do wyczerpania limitu liczby zespołów na danej trasie. Na wszystkie trasy piesze można zgłaszać zespoły o dowolnej liczbie uczestników. Limity osób w zespołach na pozostałych trasach są podane w opisie tras w poprzednim punkcie.

W dniu imprezy 18 maja, w godzinach otwarcia sekretariatu, również przyjmowane będą zapisy na trasach z niewyczerpanym limitem drużyn, jednak w takim przypadku nie możemy zagwarantować pełnych świadczeń, dlatego też zachęcamy do korzystania z formularza.

Minuty startowe zostaną rozlosowane najpóźniej w czwartek 16 maja.

 

  1. Opłata wpisowa

 

Trasa Rodzaj W czasie zapisów internetowych do 14.05.2019 Po 14.05.2019 oraz w dniu imprezy w bazie
Przygodowa (P1, P2) Normalny

Ulgowy

35 zł

25 zł

45 zł

45 zł

Pozostałe piesze (F, MT, TK, TŚ, TD, BT, E), rowerowe (TR100, TR50, TRF20), kajakowe (K, KP) Normalny

Ulgowy

 

30 zł

20 zł

40 zł

40 zł

Wypożyczenie kajaka  

 

30 zł Brak możliwości wypożyczenia w dniu imprezy

 

W przypadku startu na dwóch trasach cena za drugą trasę nocną wynosi:

  • w czasie zapisów internetowych 15 zł normalna i 10 zł ulgowa,
  • Po 14.05 oraz w dniu imprezy 25 zł.

 

Cena ulgowa przysługuje:

  • Dzieciom poniżej 15 roku życia,
  • Członkom AKK GDAKK,
  • Kursantom aktualnej edycji kursu OT w AKK GDAKK.

Dzieci poniżej 5 roku życia startują za darmo.

Opłatę startową oraz za ewentualne wypożyczenie kajaka należy uiścić na konto (dane do przelewu zostaną podane w emailu zwrotnym na adres podany w formularzu podczas zapisów) do 3 dni od otrzymania od nas wiadomości z danymi do przelewu z zastrzeżeniem, że przelew musi być zaksięgowany do 15 maja. Zespoły, za które nie zostanie wpłacona opłata startowa w powyższym terminie zostaną usunięte z listy startowej.

 

 

  1. Świadczenia startowe
  • komplet map i materiałów (dla każdego członka drużyny),
  • karta startowa do potwierdzeń obecności na punktach kontrolnych (jedna na zespół),
  • posiłek regeneracyjny po ukończeniu trasy (w przypadku tras E i TN w trakcie stopczasu),
  • coś słodkiego i herbata/kawa (dostępne na mecie),
  • możliwość potwierdzenie punktów za uczestnictwo w książeczce OInO PTTK (3 pkt. za każdy etap), możliwość zakupienie książeczki OInO,
  • ognisko (prowiant na ognisko we własnym zakresie)
  • Dla uczestników tras nocnych zapewniamy nocleg w warunkach polowych (należy zabrać własną karimatę oraz śpiwór). W związku z ograniczoną ilością miejsc noclegowych pierwszeństwo mają osoby, które zapisały się wcześniej.
  1. Obowiązkowe wyposażenie
  • kompas,
  • długopis (lub inny przybór do pisania pozostawiający trudno ścieralny ślad na papierze),
  • element odblaskowy na odzieży lub plecaku,
  • latarka (tylko na trasach nocnych),
  • sprawny i naładowany telefon,
  • sprawny i zgodny z przepisami Kodeksu Drogowego rower (tylko na trasach rowerowych),
  • kask rowerowy (tylko na trasach rowerowych),
  • kamizelka ratunkowa (tylko na trasach kajakowych)
  1. Postanowienia końcowe
  • W przypadku naprawdę ekstremalnych warunków pogodowych lub innych sytuacji zagrażających zdrowiu lub życiu uczestników (np. klęska żywiołowa) impreza może zostać przełożona na inny termin lub odwołana, o czym poinformujemy najpóźniej dzień przed imprezą.
  • Zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie i startują wyłącznie na własną odpowiedzialność.
  • osoby niepełnoletnie w wieku 15 – 17 lat mogą uczestniczyć w imprezie pod opieką osoby pełnoletniej tylko pod warunkiem okazania przed startem oświadczenia podpisanego przez chociaż jednego z rodziców bądź opiekunów prawnych oraz osobę, która podczas imprezy sprawować będzie opiekę i ponosić odpowiedzialność za niepełnoletniego uczestnika
  • Osoby niepełnoletnie w wieku poniżej 15 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką rodzica lub opiekuna prawnego, pod warunkiem okazania przed startem oświadczenia podpisanego przez chociaż jednego z rodziców bądź opiekunów prawnych,
  • Za szkody wyrządzone przez uczestników zarówno wobec uczestników imprezy, jak i osób trzecich Organizator nie odpowiada.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do modyfikacji Komunikatu Startowego o czym poinformuje uczestników poprzez korespondencję na dostarczone przez uczestników adresy e-mailowe oraz oficjalną stronę Imprezy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji Komunikatu Startowego.
  • W kwestiach nieuregulowanych przez Komunikat Startowy zastosowanie mają postanowienia Regulaminu Imprezy.