23 kwietnia 2018

Komunikat Startowy

1. Wstęp

Kaszubska Włóczęga jest turystyczną dzienną Imprezą na Orientację (InO), podczas której uczestnicy mają za zadanie potwierdzić w określonym limicie czasu swoją obecność przy ustawionych w terenie punktach kontrolnych lub wykonać inne zadania. Impreza odbywa się zgodnie z regulaminem dostępnym na stronie internetowej imprezy.

Motywem przewodnim tegorocznej Kaszubskiej Włóczęgi będzie „Szczęście a Pech: przesądy, gusła, zbiegi okoliczności”

2. Organizator imprezy

Akademicki Klub Kadry GDAKK
e-mail: kaszubskawloczega@gmail.com
strona internetowa imprezy: http://kaszubskawloczega.pl
strona internetowa organizatora: http://www.akkgdakk.pl/
strona facebook: www.facebook.com/KaszubskaWloczega

3. Termin i miejsce imprezy

Impreza odbędzie się w sobotę 19 maja 2018 roku, bez względu na warunki pogodowe. Impreza ma charakter dzienny.

Harmonogram:

  • 7:30 – otwarcie sekretariatu,
  • 8:15 – oficjalne otwarcie imprezy,
  • 8:15 – wyjazd autokaru z Kartuz (godzina odjazdu jest uzależniona od godziny przyjazdu PKM z Gdańska) (dla osób, które zapisały się na transport organizatora),
  • 8:30 – rozpoczęcie startów interwałowych tras E, BT, T, TK, MT, MTK, P, F, K i KK,
  • 8:30 – start wspólny trasy TR100,
  • 9:00 – rozpoczęcie startów interwałowych trasy NP,
  • 9:00 – start wspólny trasy TR50,
  • 16:30 – rozpalenie ogniska,
  • 17:00 – zakończenie dla trasy F,
  • 18:30 – zamknięcie mety,
  • 19:15 – zakończenie dla wszystkich tras oprócz F,
  • 20:00 – wyjazd autokaru do Kartuz (dla osób, które zapisały się na transport organizatora),
  • 20:00 do rana – zabawa przy ognisku.

Dokładna lokalizacja bazy:

Ośrodek Wypoczynkowy KREFTA
83-333 Chmielno, ul. Grodziska 10
Link do strony internetowej Ośrodka: Ośrodek wypoczynkowy Krefta w Chmielnie.
Start i meta wszystkich tras są zlokalizowane w bazie.

Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc parkingowych w Chmielnie, zachęcamy do zrezygnowania z transportu własnego i wybrania komunikacji publicznej lub transportu autokarowego Organizatora.

Więcej informacji o dojeździe, miejscach parkingowych oraz zapisach na autokar pojawi się w zakładce Dojazd.

4. Noclegi

Informacje o możliwości nocowania na terenie bazy Imprezy dostępne są w zakładce Nocleg.

5. Zespół organizacyjny i budowa tras

Anna Tomaszek – kierownik imprezy,
Jarosław Derek – kierownik bazy
Emilia Parzych – kierownik sekretariatu
Mariusz Firszt – koordynator tras, budowniczy tras T, TK i NP.-P,
Karol Wroński – budowniczy tras E i BT,
Cezary Marczak – budowniczy tras MT i MTK,
Sabina Snoch-Kruszyńska i Mateusz Kruszyński – budowniczowie trasy P,
Agnieszka Sawicka – budowniczy trasy F,
Agnieszka Witowska i Dymitr Juszczuk – budowniczowie tras TR100 i TR50,
Anna Pawlik, Michał Kłoda i Jarosław Tesmer – budowniczowie tras K i KK,
Piotr Żółtowski – budowniczy trasy NP.-N.

6. Kategorie startowe

Uczestnicy mogą startować na jednej z trzynastu tras. W każdym przypadku przynajmniej jedna osoba w drużynie musi być pełnoletnia. Długości tras podano w linii prostej pomiędzy punktami, z uwzględnieniem trudnych lub niemożliwych do przebycia przeszkód terenowych, chyba że zaznaczono inaczej.

Ekstremalna (E) „Bagienko szczęścia”

Długość ok 20 km. Limit drużyn: 15. Brak limitu osób w drużynie.
Budowniczy: Karol Wroński.

Najtrudniejsza trasa piesza przeznaczona dla odpowiednio doświadczonych miłośników orientacji, wymagająca dobrej kondycji fizycznej i psychicznej. Czeka Was na niej dużo chaszczy i jeżyn, strome zbocza, liczne bagna, cieki, wąwozy, ogromna ilość punktów kontrolnych i jeszcze więcej stowarzyszy. W zamian za te męczarnie na wybranym PK tradycyjne domowe napoje wzmacniająco-dezorientujące w prezencie od budowniczego. Mapa oczywiście modyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500. Trasa jest zaliczana do Pucharu Długodystansowych Imprez na Orientację w kategorii BT (ze specjalną punktacją dla tras ekstremalnych). Warunkiem sklasyfikowania w Pucharze jest posiadanie co najwyżej 3 osób w drużynie.

Bardzo Trudna (BT) „Trzynasty stowarzysz”

Długość ok 18 km. Limit drużyn: 25. Brak limitu osób w drużynie.
Budowniczy: Karol Wroński.

Trasa bardzo ambitna orientacyjnie ale możliwa do przejścia w spokojniejszym tempie. Dużo punktów kontrolnych i podstępnych stowarzyszy ale zlokalizowanych najczęściej w miejscach raczej przyjaznych człowiekowi. Oczywiście bagna i chaszcze też będą ale w stopniu mało uciążliwym. Na najpaskudniejszym punkcie kontrolnym tradycyjna miła niespodzianka 🙂 Mapa prawie pełna z drobnymi modyfikacjami, kolorowa, w skali 1:12500. Obiecujemy, że będzie trochę łatwiej niż rok temu. Trasa jest zaliczana do Pucharu Długodystansowych Imprez na Orientację w kategorii BT. Warunkiem sklasyfikowania w Pucharze jest posiadanie co najwyżej 3 osób w drużynie.

Trudna (T) „Lustereczko, powiedz przecie, gdzie jest lampion?”

Długość ok 16 km. Limit drużyn: 50. Brak limitu osób w drużynie.
Budowniczy: Mariusz Firszt.

Uczestnicy tej trasy ruszą do lasu wyposażeni w magiczne lustereczko ale czy będzie ono pomocne czy wręcz przeciwnie okaże się dopiero na miejscu. Pamiętajcie, że zbicie lustra to 7 lat nieszczęścia a jakby tego było mało to niektóre magiczne lustereczka potrafią być bardzo wredne 😉

Trasa dość ambitna orientacyjnie przeznaczona dla osób mających doświadczenie w Imprezach na Orientację. Dużo punktów stowarzyszonych, niektóre mogą być podstępne. Punkty w większości zlokalizowane w miejscach dostępnych dla człowieka, choć mogą się zdarzyć bagna i chaszcze. Drożnia pełna a punkty w niezbyt dużych odległościach od dróg. Mapa pełna, niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500, możliwe wystąpienie wycinków. Obiecujemy, że będzie łatwiej niż w zeszłym roku. Trasa jest zaliczana do Pucharu Długodystansowych Imprez na Orientację w kategorii T. Warunkiem sklasyfikowania w Pucharze jest posiadanie co najwyżej 3 osób w drużynie.

Trudna Krótka (TK) “Dobrymi chęciami mapa jest wydrukowana”

Długość ok 13 km. Limit drużyn: 50. Brak limitu osób w drużynie.
Budowniczy: Mariusz Firszt.

Dobrze wiedzieć dokąd się zmierza i iść wygodną brukowaną ścieżką. Czy na pewno? Może to tylko miłe złego początki? Najlepiej przekonać się samemu 😉

Trasa dość ambitna orientacyjnie przeznaczona dla osób mających doświadczenie w Imprezach na Orientację. Dużo punktów stowarzyszonych, niektóre mogą być podstępne. Punkty w większości zlokalizowane w miejscach dostępnych dla człowieka, choć mogą się zdarzyć bagna i chaszcze. Drożnia pełna a punkty w niezbyt dużych odległościach od dróg. Mapa pełna, niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500, możliwe wystąpienie wycinków. Obiecujemy, że będzie łatwiej niż w zeszłym roku.

Mało Trudna  (MT) “Szczęśliwa podkowa”

Długość ok. 13 km. Limit drużyn: 60. Brak limitu osób w drużynie.
Budowniczy: Cezary Marczak.

Trasa, której pokonanie wymagać będzie podstawowych umiejętności nawigacyjnych, skierowana głównie do osób o niewielkim bądź żadnym doświadczeniu w  imprezach na orientację. Punkty kontrolne umieszczone w miejscach charakterystycznych, a czasami również łatwo dostępnych. Możliwe punkty stowarzyszone. Mapa pełna, niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500. Drożnia pełna a punkty w niezbyt dużych odległościach od dróg.

Mało Trudna Krótka (MTK) “Koło fortuny”

Długość ok. 10 km. Limit drużyn: 60. Brak limitu osób w drużynie.
Budowniczy: Cezary Marczak.

Trasa, której pokonanie wymagać będzie podstawowych umiejętności nawigacyjnych, skierowana głównie do osób o niewielkim bądź żadnym doświadczeniu w  imprezach na orientację. Punkty kontrolne umieszczone w miejscach charakterystycznych, a czasami również łatwo dostępnych. Możliwe punkty stowarzyszone. Mapa pełna, niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500. Drożnia pełna a punkty w niezbyt dużych odległościach od dróg.

Przygodowa (P) „Ciotka Mariola Szczęsna i zagadka Typa spod ciemnej gwiazdy”

Długość ok. 13 km (w wariancie optymalnym). Limit drużyn: 45. Brak limitu osób w drużynie. Kolejność potwierdzeń: dowolna.
Budowniczy: Sabina Snoch-Kruszyńska, Mateusz Kruszyński.

Po ubiegłorocznym sukcesie trasa przygodowa powraca w nowej odsłonie. Uczestnicy, prowadząc prywatne śledztwo, będą musieli wykazać się sprytem, zręcznością i umiejętnością dedukcji, aby odnaleźć zaginioną Ciotkę Mariolę i ocalić 13 edycję Kaszubskiej Włóczęgi przed nadciągającą katastrofą!

Trasa dla osób posiadających podstawowe doświadczenie w imprezach na orientację, w tym umiejętność poruszania się na azymut (poziom trudności nawigacji zbliżony do poziomu trasy trudnej, choć nieco odeń łatwiejszy). Niewykluczone punkty stowarzyszone. Ponadto uczestników czekać będzie masa zadań dodatkowych (intelektualnych bądź zręcznościowych), których rozwiązanie będzie miało decydujący wpływ na ostateczny wynik – w sam raz dla osób przedkładających zabawę i rozwiązywanie zagadek nad sportową rywalizację. Mapa o treści pełnej, choć zmodyfikowanej formie, kolorowa, w skali 1:12 500.

Familijna (F) “W poszukiwaniu czterolistnej koniczynki”

Długość ok. 10 km (w wariancie optymalnym). Limit drużyn: 60. Brak limitu osób w drużynie.
Budowniczy: Agnieszka Sawicka.

Drogie dzieci i rodzice, szykujcie ekwipunek dla Waszej ekipy poszukiwawczej! Co się nada? Jadło, napitki, kompasy, aparaty fotograficzne. Nie zapomnijcie też o towarzyszach, na których zawsze możecie liczyć. Co będzie Waszym zadaniem? Musicie dotrzeć do wyznaczonych punktów i odnaleźć szczęście. Zaklęte jest ono w postaci czterolistnej koniczynki. A ta, jak wiadomo, występuje rzadko.

Trasa łatwa nawigacyjnie, przygotowana dla rodzin z dziećmi. Punkty kontrolne w charakterystycznych i dostępnych miejscach. Możliwe niespodzianki w postaci zadań i punkty stowarzyszone. Drużyny startujące na trasie Familijnej, aby zostać sklasyfikowane, muszą mieć w składzie przynajmniej jedną osobę w wieku poniżej 12 lat. Mapa pełna o niemodyfikowanej treści, kolorowa, w skali 1:12500.

Rowerowa 100 km (TR100) “Raz na kole, raz pod kołem”

Długość ok 100 km po optymalnym wariancie (najkrótszej przejezdnej ścieżce między wszystkimi punktami kontrolnymi). Limit drużyn: 40. Limit osób w drużynie: 1-3. Kolejność potwierdzeń: dowolna (scorelauf).
Budowniczy: Agnieszka Witowska, Dymitr Juszczuk.

Trasa przeznaczona jest dla amatorów rowerowego InO preferujących zaciętą rywalizację. Jeśli planujesz miłą sobotnią przejażdżkę, musimy Cię rozczarować – tu nie będzie miękkiej gry. Mimo, że cała impreza jak również ta trasa nastawiona jest na turystyczny charakter, od lat uczestnicy TR100 zadziwiają nas swoim duchem walki. Widzieliśmy już zawodników pokonujących jezioro wpław z kartą startową w majtkach, widzieliśmy rozjeżdżane matki z dziećmi, widzieliśmy zawodnika z rowerem po szyję w bagnie, widzieliśmy zażarte spory o setne sekund na mecie… co będzie tym razem? Jeśli miałeś już do czynienia z InO i nie przeraża Cię 100 km na dwóch kołach, znajdziesz tu godnych rywali. Rozumiemy, że smak wygranej kusi by wciskać pedały by aż piszczały i walczyć jak na trójmiejskiej obwodnicy ale uwaga, trasa może Was zaskoczyć. Na pewno nie zabraknie punktów wartościowych krajoznawczo i tras zapierających dech w piersiach, gdzie radzimy zwolnić i napawać się widokiem. Pojawią się punkty trudniejsze, wredne, podchwytliwe, wymagające czujności ważki i analizy rzeźby terenu, gdzie należy zsiąść z roweru, poluzować szelki i użyć kompasu. Będą punkty zadaniowe, na których możecie zmierzyć się z niebanalną historią lokalnego miejsca, podstawami matematyki i ruszyć szare komórki. Punkty nie będą wymagały maszerowania przez krzaki na azymut by nie irytować zawodnika. Wszystko to zostanie naniesione na kolorową, starą i nieaktualną mapę z lat 60-tych w skali 1:50 000. Brzmi dobrze, tylko czy dopisze Wam szczęście?

Rowerowa 50 km (TR50) “Oby nie złapać gumy…”

Długość ok 50 km po optymalnym wariancie (najkrótszej przejezdnej ścieżce między wszystkimi punktami kontrolnymi). Limit drużyn: 40. Limit osób w drużynie: 1-3. Kolejność potwierdzeń: dowolna (scorelauf).
Budowniczy: Agnieszka Witowska, Dymitr Juszczuk.

Jeśli zaczynasz przygodę z InO, wracasz do formy po zimie, wolisz spokojniejszą rywalizację lub po prostu żona uparła się, że musi z Tobą pojechać na KW – ta trasa jest dla Ciebie. Idea trasy TR50 powstała 2 lata temu w odpowiedzi na liczne prośby uczestników o trasę o tym samym turystycznym klimacie, jednak o połowę krótszym dystansie. Czas również jest proporcjonalnie dłuższy niż TR100, by cieszyć się jazdą w piękny sobotni dzień, a nie dyszeć nad kierownicą ostatkami sił. Na trasie znajdziecie punkty wartościowe krajoznawczo i wzbogacające Waszą wiedzę o regionie. Pojawią się punkty trudniejsze, wredne, podchwytliwe, wymagające czujności ważki i analizy rzeźby terenu, gdzie należy zsiąść z roweru, poluzować szelki i użyć kompasu. Będą punkty zadaniowe, na których możecie zmierzyć się z niebanalną historią lokalnego miejsca, podstawami matematyki i ruszyć szare komórki. Punkty nie będą wymagały maszerowania przez krzaki na azymut by nie irytować zawodnika. Wszystko to zostanie naniesione na kolorową, starą i nieaktualną mapę z lat 60-tych w skali 1:25 000. Nie złapiecie gumy? Lepiej odpukać w niemalowany element ramy…

Kajakowa (K) “Kto wiosłem wojuje ten daleko dopłynie i lampionu nie ominie”

Długość ok 18 km. Limit drużyn: 25. Limit osób w drużynie: 1-2
Budowniczy: Anna Pawlik, Michał Kłoda, Jarosław Tesmer.

Trasa przeznaczona dla miłośników turystyki wodnej oraz tych, którzy chcieliby spróbować Ino w nieco innej odsłonie. Trasa o średniozaawansowanym stopniu trudności, przeznaczona dla osób mających już jakieś doświadczenie w imprezach na orientację. Punkty kontrolne będą rozrzucone zarówno wzdłuż linii brzegowej oraz w głębi lądu, niektóre punkty mogą być w trudniej dostępnych miejscach. Pojawią się punkty stowarzyszone. Kolejność potwierdzania punktów będzie dowolna, więc każdy zespół sam zdecyduje, w jakiej kolejności i na które punkty się uda. Mapa prawie pełna niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500. Istnieje możliwość startu na własnym kajaku (w przypadku drużyn 2-osobowych tylko w kajaku 2-osobowym).

Kajakowa Krótka (KK) “Kaszebszczi Loch Nessi”

Długość ok 12 km. Limit drużyn: 25. Limit osób w drużynie: 1-2
Budowniczy: Anna Pawlik, Michał Kłoda, Jarosław Tesmer.

Trasa łatwa nawigacyjnie i mniej wymagająca jeśli chodzi o dystans płynięcia, przeznaczona w sam raz dla osób niewprawionych kajakarsko oraz posiadających niewielkie doświadczenie w imprezach na orientację, które dopiero zaczynają swoją przygodę z mapą i kompasem. Punkty w większości będą znajdowały się w punktach charakterystycznych, położonych wzdłuż linii brzegowej, stosunkowo łatwych do zlokalizowania i dostępnych z kajaka. Mogą znajdować się wśród nich również punkty wymagające wyjścia na ląd oraz punkty stowarzyszone. Kolejność potwierdzania punktów będzie dowolna, więc każdy zespół sam zdecyduje, w jakiej kolejności i na które punkty się uda. Mapa pełna niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500. Istnieje możliwość startu na własnym kajaku (w przypadku drużyn 2-osobowych tylko na kajaku 2-osobowym).

Uwaga konkurs! Zostanie przyznana nagroda specjalna za najciekawsze zdjęcie napotkanego na trasie potwora Loch Nesii (interpretacja dowolna).

Nurkowo-Piesza (NP) “Trójząb Trytona i przygoda syrenki Ariel”

Długość etap nurkowy ok 0,5 km, etap pieszy ok 10 km. Limit drużyn: 25. Limit osób w drużynie: 2 (można startować tylko w zespołach 2-osobowych)

Prawdopodobnie pierwsze w Polsce turystyczne InO podwodne. Najpierw uczestnicy mierzą się z jeziornymi potworami, następnie tracą płetwy i szukają księcia z bajki na lądzie.

Trasa będzie składać się z dwóch etapów nurkowego i pieszego. Każdy etap będzie punktowany osobno a klasyfikacja końcowa zostanie wyliczona zgodnie z zapisami regulaminu z wykorzystaniem wzoru do wyliczania Punktów Przeliczeniowych.

Etap nurkowy (NP-N)   

Budowniczy: Piotr Żółtowski.

Pierwszy  etap trasy NP, poziom trudności łatwy. Punkty będą rozmieszczone na placu nurkowym udostępnionym przez  CN Tryton. Od uczestników wymagane będą uprawnienia min. OWD. Kompas jest na tym etapie zbędny. Trasa zawiera punkty kontrolne jak i stowarzyszone. Mapą będzie schemat placu z naniesionymi punktami kontrolnymi.

Etap pieszy (NP-P)

Budowniczy: Mariusz Firszt

Etap pieszy będzie średnio trudny – część punktów będzie na poziomie trudności trasy Mało Trudnej a część trasy Trudnej. Występować będą punkty stowarzyszone, na niektórych punktach dość liczne. Punkty w większości zlokalizowane w miejscach dostępnych dla człowieka, choć mogą się zdarzyć bagna (ale co to dla nurków 😉 ) i chaszcze. Drożnia pełna a punkty w niezbyt dużych odległościach od dróg. Mapa pełna, niemodyfikowana, kolorowa, w skali 1:12500.

Uwaga: na trasie mogą znajdować się punkty z innej imprezy – wszelkie inne lampiony (niż nasze klubowe) będą uznawane za punkty mylne; przykładowy lampion będzie wisiał na starcie.

7. Zgłoszenia

Do wtorku 15 maja do godziny 20:00 chęć uczestnictwa w imprezie będzie można zgłaszać poprzez formularz zgłoszeniowy zamieszczony na stronie. Formularz ruszy w środę 25 kwietnia o 20:00. Zapisy przez formularz będą trwały na wszystkich trasach do wyczerpania limitu liczby zespołów na danej trasie. Na wszystkie trasy piesze można zgłaszać zespoły o dowolnej liczbie uczestników. Limity osób w zespołach na pozostałych trasach są podane w opisie tras w poprzednim punkcie.

W dniu imprezy 19 maja, w godzinach otwarcia sekretariatu, również przyjmowane będą zapisy na trasach z niewyczerpanym limitem drużyn, jednak w takim przypadku nie możemy zagwarantować pełnych świadczeń, dlatego też zachęcamy do korzystania z formularza.

Minuty startowe zostaną rozlosowane najpóźniej w czwartek 17 maja.

8. Opłata wpisowa

Trasa Rodzaj W czasie zapisów internetowych do 15.05.2018 Po 15.05.2018 oraz w dniu imprezy w bazie
Przygodowa (P) Normalny

Ulgowy

35 zł

25 zł

45 zł

45 zł

Pozostałe piesze (E, BT, T, TK, MT, MTK, F), rowerowe (TR100, TR50), kajakowe (K, KK) Normalny

Ulgowy

 

30 zł

20 zł

40 zł

40 zł

Nurkowo-Piesza (NP) Normalny

Ulgowy

40 zł*

30 zł*

50 zł*

50 zł*

Wypożyczenie kajaka 35 zł Brak możliwości wypożyczenia w dniu imprezy
Wypożyczenie sprzętu do nurkowania Sprzęt można wypożyczyć w bazie nurkowej przed startem Według cennika bazy nurkowej 

Tryton cennik.pdf

* – cena zawiera opłatę za dzień nurkowy.

Cena ulgowa przysługuje:

  • Dzieciom poniżej 15 roku życia,
  • Członkom AKK GDAKK,
  • Kursantom aktualnej edycji kursu OT w AKK GDAKK.

Dzieci poniżej 5 roku życia startują za darmo.

Opłatę startową oraz za ewentualne wypożyczenie kajaka należy uiścić na konto (dane poniżej) do 3 dni od zgłoszenia z zastrzeżeniem, że przelew musi być zaksięgowany do 16 maja. Zespoły, za które nie zostanie opłacona opłata startowa w powyższym terminie zostaną usunięte z listy startowej.

83 1140 2004 0000 3102 7651 2355
Paweł Dziennik
Tytuł: Nazwa drużyny, trasa, imię i nazwisko

9. Świadczenia startowe

  • komplet map i materiałów (dla każdego członka drużyny),
  • karta startowa do potwierdzeń obecności na punktach kontrolnych (jedna na zespół),
  • posiłek regeneracyjny po ukończeniu trasy,
  • coś słodkiego i herbata/kawa (dostępne na mecie),
  • możliwość potwierdzenie punktów za uczestnictwo w książeczce OInO PTTK (3 pkt.), możliwość zakupienie książeczki OInO,
  • ognisko (prowiant na ognisko we własnym zakresie)

10. Obowiązkowe wyposażenie

  • kompas,
  • długopis (lub inny przybór do pisania zostawiający trudno ścieralny ślad na papierze),
  • element odblaskowy na odzieży lub plecaku,
  • sprawny i naładowany telefon,
  • sprawny i zgodny z przepisami Kodeksu Drogowego rower (tylko na trasach rowerowych),
  • kask rowerowy (tylko na trasach rowerowych),
  • kamizelka ratunkowa (tylko na trasach kajakowych)(będzie możliwość wypożyczenia za opłatą na starcie Imprezy),
  • notes lub coś do robienia notatek (na trasie Przygodowej).

11. Postanowienia końcowe

  • W przypadku naprawdę ekstremalnych warunków pogodowych lub innych sytuacji zagrażających zdrowiu lub życiu uczestników (np. klęska żywiołowa) impreza może zostać przełożona na inny termin lub odwołana, o czym poinformujemy najpóźniej dzień przed imprezą.
  • Zawodnicy ubezpieczają się we własnym zakresie i startują wyłącznie na własną odpowiedzialność.
  • osoby niepełnoletnie w wieku 15 – 17 lat mogą uczestniczyć w imprezie pod opieką osoby pełnoletniej tylko pod warunkiem okazania przed startem oświadczenia podpisanego przez chociaż jednego z rodziców bądź opiekunów prawnych oraz osobę, która podczas imprezy sprawować będzie opiekę i ponosić odpowiedzialność za niepełnoletniego uczestnika
  • Osoby niepełnoletnie w wieku poniżej 15 lat startują i uczestniczą w Imprezie tylko pod opieką rodzica lub opiekuna prawnego, pod warunkiem okazania przed startem oświadczenia podpisanego przez chociaż jednego z rodziców bądź opiekunów prawnych,
  • Za szkody wyrządzone przez uczestników zarówno wobec uczestników imprezy, jak i osób trzecich Organizator nie odpowiada.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do modyfikacji Komunikatu Startowego o czym poinformuje uczestników poprzez korespondencję na dostarczone przez uczestników adresy e-mailowe oraz oficjalną stronę Imprezy.
  • Organizator zastrzega sobie prawo do ostatecznej interpretacji Komunikatu Startowego.
  • W kwestiach nieuregulowanych przez Komunikat Startowy zastosowanie mają postanowienia Regulaminu Imprezy.